Hur felanmäler jag?

Nedan hittar du olika felanmälningsformulär och rutiner/kontaktuppgifter för respektive ämnesområde.

Allmänna fel som rör fastigheten får du gärna felanmäla direkt till den tekniska förvaltaren CEMI, för att ärendet ska bli avhjälpt så snabbt som möjligt. Det går självklart bra att felanmäla till styrelsen också (se övriga felanmälningar här nedan), men då kan det ta längre tid att få ärendet ordnat.

Ekonomifrågor (t.ex. saknad hyresavi, ägandeandel, avgift/hyra, etc.)

Frågor som rör t.ex. ägandelandel i lägenheten, uteblivna avgiftsavier och andra ekonomiska frågor:

Mailadress: kundservice@fastighetsagarna.se
Telefonnummer: 08-617 76 00

Värme, vatten, el

Om du har problem med värme i din lägenhet, se till att du har luftat elementen. Om det inte blir bättre kan du kontakta styrelsen eller den tekniska förvaltningen. Du som är hyresgäst kan få hjälp med att lufta dina element av den tekniska förvaltaren.

Som bostadsrättsinnehavare ansvarar du själv för att åtgärda läckande vattenkranar och toalettstolar. Observera att du kan bli skadeståndsskyldig om fuktskada uppstår, så åtgärda så fort du upptäcker det. Tänk också på att ha droppskydd.

El anmäler du till ditt elbolag förutsatt att det inte är fel på elen i fastigheten.

Vår tekniska förvaltare är CEMI. Kontaktuppgifter finns på CEMIs webbplats.

Hissar

Ring 08-564 350 10 snarast, om hissen har fastnat.

Hiss betraktas som jourärende.

Bredband, TV & telefoni

I första hand ska du göra felanmälan till din tjänsteleverantör, t.ex. ComHem, ViaSat eller motsvarande.

Om de inte kan lösa problemet, kontakta styrelsen.

Nycklar och Aptus-brickor till bostäder eller garaget

För borttappade nycklar/Aptus-brickor/-taggar, beställning av nya och för nyckelutlåning för t.ex. vattenavstängning – använd formulären på sidan Nyckelärenden.

Observera att nyckelutlåning ska beställas 2 veckor innan utlåningsdatum. Läs mer på sidan Nyckelärenden.

Lägenhet/allmänna utrymmen (teknisk jour)

Vår tekniska förvaltare är CEMI. Felanmälan görs på CEMIs webbplats.

Om ditt ärende är akut, exempelvis vid vattenläcka som kan orsaka stor skada, brandlukt, så kontakta CEMIs jour (08-18 70 00 – dygnet runt jour, akuta åtgärder kväll och helg). Ring också 112 om det råder akut fara, t.ex. vid misstanke om brand. Om ärendet kan påverka andra boende så informera gärna även styrelsen.

Jourärenden debiteras den boende och/eller föreningen avseende jourärendets karaktär. Ringer man jour för icke-akuta ärenden (t.ex. en trasig lampa) står man för kostnaden själv. Jourärenden i lägenheten debiteras den boende.

Beställ/ändra porttelefoni

För att beställa eller ändra i porttelefonen så använder skickar du in ditt ärende på sidan för porttelefoni.

Garaget på Holbergsgatan 92

För icke akut felanmälan så kan det göras till Fastighetskötaren CEMI direkt på deras hemsida.

Felanmälan CEMI

Det går även bra att ringa dem på 0774-400 990 för att felanmäla.

För akuta ärenden ring CEMI jour på XXX. Till exempel om en entrédörr eller garageportarna gått sönder.

Övriga felanmälningar eller osäker på var du ska vända dig?

Om ditt ärende är akut, exempelvis vid vattenläcka som kan orsaka stor skada, brandlukt, etc., går det självklart bra att ta kontakt direkt med någon i styrelsen. Namn på styrelsemedlemmar finner du på sidan Kontakt.

Vår tekniska förvaltare är CEMI. Kontaktuppgifter finns på CEMIs webbplats.

Du bor på:

Är du en robot?



Genom att skicka in formuläret samtycker jag till att informationen jag lämnar kommer att behandlas av BRF Engelsmannen4 och kommer användas för att lösa ditt ärende. BRF Engelsmannen4 kan komma att dela med sig av dina uppgifter till någon av föreningens leverantörer för att lösa ditt ärende. Dina uppgifter kommer att sparas av BRF Engelsmannen4 tills ditt ärende är löst.

Senast ändrad 2019-09-03.