Felanmälan

Nedan hittar du olika felanmälningsformulär och rutiner/kontaktuppgifter för respektive ämnesområde.

Allmänna fel som rör fastigheten får du gärna felanmäla direkt till den tekniska förvaltaren CEMI, för att ärendet ska bli avhjälpt så snabbt som möjligt. Det går självklart bra att felanmäla till styrelsen också, men då kan det ta längre tid att få ärendet ordnat.

Ekonomifrågor (t.ex. saknad hyresavi, ägandeandel, avgift/hyra, etc.)

Frågor som rör t.ex. ägandelandel i lägenheten, uteblivna avgiftsavier och andra ekonomiska frågor:

Mailadress: kundtjanst@agentaforvaltning.se Telefonnummer: 08-522 182 42

Hissar

Ring 08-564 350 10 snarast, om hissen har fastnat.

Hiss betraktas som jourärende.

Värme, vatten, el

Om du har problem med värme i din lägenhet, se till att du har luftat elementen. Om det inte blir bättre kan du kontakta styrelsen eller den tekniska förvaltningen. Du som är hyresgäst kan få hjälp med att lufta dina element av den tekniska förvaltaren.

Som bostadsrättsinnehavare ansvarar du själv för att åtgärda läckande vattenkranar och toalettstolar. Observera att du kan bli skadeståndsskyldig om fuktskada uppstår, så åtgärda så fort du upptäcker det. Tänk också på att ha droppskydd.

El anmäler du till ditt elbolag förutsatt att det inte är fel på elen i fastigheten.

Vår tekniska förvaltare är CEMI. Kontaktuppgifter finns på CEMIs webbplats.

Bredband, TV & telefoni

I första hand ska du göra felanmälan till din tjänsteleverantör, t.ex. ComHem, ViaSat eller motsvarande.

Om de inte kan lösa problemet, kontakta styrelsen.

Nycklar och Aptus-brickor

För borttappade nycklar/Aptus-brickor/-taggar, beställning av nya och för nyckelutlåning för t.ex. vattenavstängning – använd formulären på sidan Nyckelärenden.

Observera att nyckelutlåning ska beställas 2 veckor innan utlåningsdatum. Läs mer på sidan Nyckelärenden.

Lägenhet/allmänna utrymmen (teknisk jour)

Vår tekniska förvaltare är CEMI. Felanmälan görs på CEMIs webbplats.

Om ditt ärende är akut, exempelvis vid vattenläcka som kan orsaka stor skada, brandlukt, så kontakta CEMIs jour (08-18 70 00 – dygnet runt jour, akuta åtgärder kväll och helg). Ring också 112 om det råder akut fara, t.ex. vid misstanke om brand. Om ärendet kan påverka andra boende så informera gärna även styrelsen.

Jourärenden debiteras den boende och/eller föreningen avseende jourärendets karaktär. Ringer man jour för icke-akuta ärenden (t.ex. en trasig lampa) står man för kostnaden själv. Jourärenden i lägenheten debiteras den boende.

Beställ/ändra porttelefoni

Gör en beställning per inkoppling! Dvs. om du vill koppla in två nummer, fyll i formuläret två gånger med de olika uppgifterna.

Namn såsom det står på kontraktet, för- och efternamn (obligatorisk)

Namn på displayen (t.ex. sambos namn, trams kommer ej accepteras)

Din epost (obligatorisk)

Telefonnummer som porttelefonen ska ringa till: (Exempel: 070-123 45 67, 070-123 45 89)

Lägenhetsnummer (obligatorisk, treställiga lghnr finns på utsidan av ytterdörren t.ex x:xx eller 1:12):

Adress:

Kommentarer:

Jag godkänner att jag kommer att debiteras 100 kr per nummer på nästkommande utskick av hyres-/avgiftsavier.

Är du en robot?


Genom att skicka in formuläret samtycker jag till att informationen jag lämnar kommer att behandlas av BRF Engelsmannen4 och kommer användas för att lösa ditt ärende. BRF Engelsmannen4 kan komma att dela med sig av dina uppgifter till någon av föreningens leverantörer för att lösa ditt ärende. Dina uppgifter kommer att sparas av BRF Engelsmannen4 tills ditt ärende är löst.

Övriga felanmälningar inkl. teknisk felanmälan

Om ditt ärende är akut, exempelvis vid vattenläcka som kan orsaka stor skada, brandlukt, etc., går det självklart bra att ta kontakt direkt med någon i styrelsen. Namn på styrelsemedlemmar finner du på sidan Kontakt.

Vår tekniska förvaltare är CEMI. Kontaktuppgifter finns på CEMIs webbplats.

Du bor på:

Är du en robot?



Genom att skicka in formuläret samtycker jag till att informationen jag lämnar kommer att behandlas av BRF Engelsmannen4 och kommer användas för att lösa ditt ärende. BRF Engelsmannen4 kan komma att dela med sig av dina uppgifter till någon av föreningens leverantörer för att lösa ditt ärende. Dina uppgifter kommer att sparas av BRF Engelsmannen4 tills ditt ärende är löst.

Senast ändrad 2017-09-20.